Do rukou se mi dostala PS4 verze (k dispozici je ale i pro PC na Steamu) nejnovější edice čtyři roky staré bojovky od Capcomu. Jmenuje se Champion Edition a svým obsahem je opravdu nabušená, hodna šampiónů.

Hra v této edici obsahuje naprosto všechno, co na ní dosud vyšlo a ještě přidává některé nové prvky a funkce. Obsahuje tedy jak vše z Arcade edice, tak i obsah, který přišel až po ní. Nové postavy, mapy, což jsou takové ringy a kostými. Dohromady si tak v této edici užiješ 40 hratelných postav, 34 ringů a 200 oblečků.

Nepatrně se změnila i hratelnost. Každá postava dostala nový takz. V-Skill 2, který jim přidal více hloubky do bojového systému. V rámci dlouhého tutoriálu se všechny tyto nové fičury můžeš naučit.

General Story

Nadupané jsou i herní režimy. Hra obsahuje dva příběhové, kdy ten první je hlavní příběhový mód, ve kterém chvíli sleduješ příběh jak z filmu a poté bojuješ, aby ses přenesl zase do jiného příběhu a dalšího boje. A tak pořád dokola. Chvíli bojuješ za dobráka a chvíli zase za toho zlého. Hra ti zde nedá postavu vybrat, většinou také ani pořádně nevíš, kterou z těch postav v proběhlém příběhu dostaneš, ale až ji dostaneš, musíš s ní ten zápas vyhrát, jinak umřeš a příběh tím pro tebe končí. Naštěstí se tyto zápasy dají neustále opakovat a volbou správné obtížnosti není problém kampaň zdárně dokončit. Musím pochválit její délku, protože není krátká a těšit se tak u ní můžeš na mnohahodinovou zábavu.

Character Story

Druhým příběhovým módem je příběh za charaktery, kdy si vybereš svoji oblíbenou postavu a postupně v rámci jejího příběhu, který je komiksově vyprávěn, s ní procházíš jednotlivé kapitoly. V každé z nich tě tam vždy čeká tuhý boj o záchranu sebe sama. Dokončení jednotlivých postav zde není dlouhé, ale tím, že těch charakterů a tím pádem i příběhů daných postav je více, tak okamžitě to všechno na jeden zátah nejspíš nedohraješ.

Arcade Mode

Samozřejmě tu nechybí ani klasický Arcade Mode, který tak úplně klasickým není. Nabízí toho totiž poměrně hodně. Nejzajímavější je zde na začátku určitě volba turnajových bitev, která jde s duchem minulých dílů a tak nějak je tu vlastně i všechny obsahuje. Můžeš si tedy zvolit, že chceš hrát Street Fighter I, který je nejkratší, obsahuje jen 4 bitvy a jsou tam postavy z jedničky. Graficky se to vizuálně sice nemění, je to stejně moderní, ale duchem se to odkazuje k roku 1987, kdy vyšel první díl. Takto následují i ostatní díly: II, Alpha, II, IV a nejdelší je poslední V, který obsahuje bitev deset.

Lokální bitka

Po výběru legendárního turnaje si dále pak vybereš postavu, její obleček, počet zápasů a časovou délku 60 či 100 vteřin. Taktéž si zde vybíráš lokaci, ve které budeš chtít bojovat a samozřejmě i svého protihráče, kterým může být buď umělá inteligence, nebo pokud máš živého kamaráda i lidský protihráč s druhým gamepadem. Lokální multiplayer jsem otestoval na pařanském druhém streamu s Jokerem a skvěle jsme si to užili. Pokud sice tvůj kamarád tuto hru vlastní, ale je fyzicky přítomen na jiném místě, tak ani tehdy nemusíš zoufat, zahrát si to spolu můžete na dálku i online.

Online offline

Těch módu je zde opravdu mnoho, například systém výzev, kdy musíš v daném zápase vykonat určitý počet chvatů či jejich kombinaci. Co malinko nepotěší je vyhledávací online režim, kdy dlouho trvá se do zápasu připojit a není zaručeno, že si v něm s náhodně připojeným neznámým hráčem zahraješ.

Zábava která zabaví

Samotné zápasy a jejich hratelnost je na vysoké úrovni. Boje jsou svižné, graficky působivé a nechybí tu i dokončovačky a věci na způsob fatality známé ze série Mortal Kombat. Jsou tu i moc pěkné modely zejména ženských postav, je na co koukat… Jen je škoda, že hra není moc krvavá a brutální. Na druhou stranu je tak ale dostupná i mladšímu publiku hráčů a nabízí parádní rodinnou zábavu.

Pusť si záznam z našeho kooperativního streamu:

Zde testuji příběhovou kampaň i ostatní módy:

• spousta nadupaného obsahu
  • zábava v singleplayeru i lokálním multiplayeru
  • nádherný vizuál hoden původní sérii
  • dlouhotrvanlivost

• nejistý online multiplayer
  • mohlo být víc krve a násilí

Nová Šampionová edice letitého pátého Street Fighteru toho nabízí opravdu mnoho, což dokazuje i můj gameplay otvírák, kdy se z původně dvouhodinového streamu vyklubal stream bezmála pětihodinový, protože bylo co ukazovat a hodně mě to i bavilo.

PlayStation 4 Pro

%