Darksiders Genesis je nové akční RPG ze světa Darksiders, které si hodně bere z legendárního Diabla. Za tímto počinem stojí americké studio Airship Syndicate, které sídlí v Austinu, což je hlavní město Texasu. Jejich vývojáři se pod dohledem svého vydavatele THQ Nordic pustili do nelehkého úkolu převést svět Darksideru, jenž má dlouholetou historii, čítá tři díly, ale je jen prachprostou hack-and-slash rubačkou, do pořádného akčního izometrického RPG s paradním příběhem a jěště to i vydat na všechny hlavní herní platformy: PC, PS4, XONE a Switch. V této krátké recenzi se dozvíš, zda se jim to zdárně podařilo.

Konečně čtvrtý jezdec

Série Darksiders, jenž se hlavně proslavila úžasně dynamickými souboji, je ale také o příběhu – o jezdcích apokalypsy. Svým způsobem může být tato hra regulérním čtvrtým dílem, jen ji chybí číslovka čtyři a nabízí zcela jiný zážitek i žánr. Hráči světa Darksiders totiž ví, že jsou celkem čtyři hlavní jezdci apokalypsy a v každém díle jsi mohl hrát vždy za jednoho z nich. V prvním díle to bylo za Wara, tedy Válku, ve druhém za Death, temná Smrt, ve třetím za Fury, což je zuřivost, no a této hře budeš hrát za posledního, kterým je hrdina s pistolí Strif, česky Svár. Ale nejenom za něj, protože hra je o parťáckým duelu kovbojského pistolníka Strifa a jeho drsného kámoše Wara. Hraje se totiž s oběma a pokud budeš hrát sám, můžeš si mezi nimi libovolně přepínat. Druhou postavu za tebe potom vždy převezme počítač. Příběh hry se točí kolem pekla s jeho šéfem Luciferem a je vyprávěn ve krátkých komiksových filmečkách, které neurazí, ale ani nenadechnou.

Vychytaný multiplayer

Hra je primárně multiplayerová, druhý hráč je potřeba i pro řešení různých hádanek a trošku mi to proto připomíná způsob, se kterým přišel Wolfenstein: Youngblood, neboť se taktéž odklonil od své původní série a hlavní myšlenku založil na vzájemné kooperaci. Z toho důvodu je proto dobré hrát Darksiders Genesis se skutečným živým hráčem a vychutnávat si porážení nepřátel, řešení hádanek i postup hrou pěkně spolu. Zajímavě je řešené připojení druhého hráče přes Splitscreen Co-op, začínáš ve hře totiž sám a teprve až přijedeš na svém pekelném koni k vyvolávacímu kameni Summoning Stone, si ho budeš moci ke svému hraní pozvat. Hra se poté rozdělí na dvě obrazovky a každý z vás si může chodit i jezdit kam chce, neboť nejste vzdálenostně omezeni. Přijde mi to jako dobrý nápad, takto řešenou lokální kooperaci opravdu oceňuji. U PC verze zde doporučuji vlastnit dva gamepady, protože na klávesnici se to hůře hraje. Samozřejmě že je možné, pařit tuto hru i s jiným hráčem/kamarádem online, díky čemuž budeš mít celou obrazovku jenom pro sebe.

Hratelnost a RPG

Samotná hratelnost je fajn. Procházíš pekelné dungeony, řešíš hádanky a s parťákem porázíš po frenetických bitkách i veliké bossy. Jsou tu ale i zásekové situace, které nejsou patrné na první pohled, kdy hra chce např. aby jsi něco rozbil, někam střelil, jinak tě nepustí dál.

Samotný RPG systém je dost zjednodušený, ale dostačující. Z nepřátel ti totiž nebudou vypadávat nové zbraně či brnění, ale získáš z nich takové “jádra”, které poté můžeš vsadit do speciálních slotů. Jádra si můžeš u obchodníků i koupit a na své postavě pak půjde s nimi různě kombinovat. Nabídnou se ti díky nim různé schopnosti a vylepšení, jako jsou lepší náboje do pistole, parádičky s mečem apod.

Obtížnost a grafika

Hra nabízí čtyři volby obtížnosti a rozhodně se o ní nedá říci, že je lehká. I na normální obtížnost budeš mít co dělat, aby jsi se svým parťákem nepřátele zdárně porazil. Pokud ti nebude stačit příběhová kampaň, nebo ji už budeš mít dohranou, je možné se ještě zúčastnit arénových soubojů, což jsou takové speciální výzvy, kdy na tebe chodí několik vln nepřátel. Asi ani nemusím zmiňovat, že až ty všechny vlny porazíš, dostaneš odměnu, kterou sis jistě zasloužil.

Graficky hra nevypadá špatně a i její design je na dobré úrovni. Je to takový skoro open-word, kdy se sice dá předvídat, kam máš jít, ale jsou tu i různé odbočky. Chválím, že je šikovně členěna na kapitoly a prostředí i barevnost se v nich postupně střídá. Přesto bych si tu dokázal představit více objektů k rozbíjení a více míst k zapamatování. V tomhle ohledu Diablo prostě nemá konkurenci.

Pusť si záznam z našeho kooperativního streamu:

• možnost kooperace online i lokální
  • hlavní postavy a jejich charaktery
  • hratelnost v soubojích
  • cena je pod tisíc korun

• menší rozpočet je znát
  • chudší vývoj postavy
  • na klávesnici horší ovládání

Darksiders Genesis je sice jednoduchá diablovka, ale určitě nezklame. Na velikého Diabla totiž nemůže mít ani kvůli svému rozpočtu, ostudu mu však nedělá a její cena potěší. Největší klady vidím v kooperaci s druhým hráčem, je u toho zábava a charakterově odlišné hrdiny si určitě i zamiluješ.

PC/Steam

%