​Hra Ori and the Blind Forest zaujala hráčov, keď pôvodne vyšla na konzole Xbox One. Nielenže predstavovala fenomenálne umenie, ale aj zvukový doprovod bol lákavý a hrateľnosť Metroidvanie iba podporovala potešenie. S Ori and the Will of the Wisps, Moon Studio sľubuje návrat k tomu, čo urobilo pôvodne skvelo, s rôznymi novými prvkami, aby sa titul dostal na ďalšiu úroveň. Vzhľadom na to, čo sme videli v minulosti, je to úplne možné, alebo naopak nie? Tu je moje hodnotenie hry Ori and the Will of the Wisps.

Will of the Wisps sa koná po udalostiach Blind Forest. Keďže Ori teraz pôsobí ako rodič liahní sovy s názvom Ku, musí Ori urobiť všetko pre ochranu svojich mláďat. Keď Ori učí Ku, ako lietať, pre oboch je to úžasné, pretože sa navzájom strácajú v “búrke”. Teraz je na Orim, aby sa vydal opäť na dobrodružstvo, aby našiel Ku.

Po Oriovom dobrodružstve sa niektoré vracajúce sa postavy vrátia, aby mu pomohli, napríklad Naru a Gumo. Rovnako ako pôvodná hra, Will of the Wisps má rovnaký rozprávajúci štýl, v ktorom medzi postavami nebudú žiadne hlasy, a bude to iba rozprávač rozprávajúci príbeh.

Fanúšikovia, ktorí očakávali niečo nové pre pokračovanie, budú trochu sklamaní. Hneď po hraní hry si presne všimneš, že je to viac-menej rovnaké. Čo sa týka vizuálov, nič sa nezmenilo. Will of the Wisps stále vyzerá fenomenálne vďaka svojmu jedinečnému a farebnému 2D umeleckému štýlu a soundtrack zostáva lákavý rovnako ako v prvej hre. Pokiaľ ide o platformovanie, budeš prekvapený, ako je dizajn levelu vytvorený. To ťa zavedie do rôznych druhov scenérie, ktorá určite robí prieskum vzrušujúcejším. Očakávaj, že skutočne preskúmaš každý kútik pre tých, ktorí chcú odhaliť skryté predmety.

V hratelnosti štýlu Metroidvanie je jedna z vecí, ktorá sa dá očakávať, veľa spätných krokov a zapamätanie si toho, čo sa kde otvára. S rozsiahlou mapou na objavovanie sa občas stratíš a budeš frustrovaní, čo je normálne, ak si hral prvú hru.

Jedna zmena, ktorá ma skutočne zaujala, je zlepšenie v boji. Na rozdiel od prvej hry má Ori teraz možnosť použiť zbraň podobnú meču. Okrem toho môže Ori tiež používať takzvané ‘dash a bash’ schopnosti na začiatku hry, ktoré môžeš kombinovať.

Kombináciou Oriovej mečovitej zbrane získaš tiež schopnosti, ktoré pomôžu Orimu k jeho cieľu nájsť Ku. Niektoré zo schopností, ktoré Ori odomkne, mu neskôr pomôžu spôsobiť väčšie škody nepriateľovi a niekedy mu pomôžu dosiahnuť miesta, ktoré nie sú dosiahnuteľné pri prvom pokuse. Zo zoznamu schopností, ktoré môže v hre získať, to môže byť na prvý pohľad ohromujúce. Zvládnutie všetkých trvá nejaký čas, ale akonáhle to urobíš, nakoniec to všetko bude užitočné.

Spirit Trials /v preklade “Duchovné skúšky”/ sú jedným z nových režimov, ktoré sa pridávajú do hry Will of the Wisps. Po tom, čo budú mať hráči prístup k Spirit Trialom na konkrétnych miestach v hre, budú mať hráči príležitosť prejsť rôznymi druhmi výziev a dokončiť ich čo najrýchlejšie. Mysli na Spirit Trials ako na nejaký časový proces. Schopnosti, ktoré si odomkneš, budú použiteľné, a preto je oveľa jednoduchšie, ak si odomklol a ovládlol schopnosti, ktoré sú potrebné pri skúške. Po vykonaní skúšky sa tvoj výkon vyhodnotí prostredníctvom výsledkovej tabuľky.

Pokiaľ ide o výkon, v čase vydania hra nebola príliš stabilná. Sám som ju v tomto období neskúšal, ale dočítal som sa že hra napríklad mnohokrát crashovala. Sú chvíle, keď zvuky “koktali”. Bolo to nepríjemné, ale s patchom ktorý bol vydaný, autori odstránili skoro všetky problémy, ktoré mnohí recenzenti zažili. Aj ja som občas zachytil problémy s výkonom, ale recenzoval som hru na staršej verzii xboxu one, čo môže byť tiež problém.

Pusť si Rudův první a druhý gameplay zde:

• nádherná hra
  • vylepšená mechanika bojovania
  • mnoho tajomstiev a easter eggov v hre
  • niektoré skvelé boss fighty

• občasné problémy s výkonom
  • niektoré nudné duchovné skúšky

Ori and the Will of the Wisps je ďalší vynikajúci titul v tejto sérii, ktorý dokáže úspešne stavať na všetkom, čo z pôvodného takého vynikajúceho zážitku vyplynulo. S uspokojujúcou platformou, hrsťou úžasných stretnutí šéfov, rozšírenými možnosťami boja a príbehom, ktorý síce vyvoláva roztrhnutie ako jeho predchodcovia, je to ďalšie vynikajúce úsilie zo štúdií Moon Studios – a tiež jedna z najkrajších hier ktorú moje oči spoznali, a tá nádherná grafika nemá konkurenciu.

Xbox One

%