Polské studio CD Projekt Red se již několikrát za svoji hru Cyberpunk 2077 omluvilo. Naposled to bylo při odkladu hráči dlouho očekávaném updatu 1.2, který má zásadně vylepšit a opravit stav celé hry.

Původně měl tento patch vyjít již v únoru, ale nestalo se tak. Hlavní vinu měl na tom prý nedávný kybernetický útok na jejich studio, při kterém došlo k úniku kódů jejich her včetně této. Hackeři nejspíše ze skupiny HelloKitty získali nejenom interní komunikace studia, ale i zdrojové kódy k jejich hrám.

Vedení CD Projektu od těchto hackerů poté obdrželo e-mail: „Stáhli jsme si z vašich serverů kopie zdrojových kódů pro Cyberpunk 2077, Zaklínače 3, Gwent a nikdy nevydanou verzi Zaklínače 3. Také jsme si stáhli všechny dokumenty o účetnictví, administrativě, právních záležitostech, personalistice nebo vztazích s investory.“

Polské studio odmítlo přistoupit na požadavky hackerů a ti proto uloupený materiál prodali v aukci na dark webu za 7 miliónu dolarů. Neví se, kdo to koupil, jen to, že měl jejich zákazník jedinou podmínku, aby se daný materiál již nikam nešířil a byl tak jeho jediným vlastníkem.

Patch 1.11 a 1.12

Aktuálně je na konzolích k dispozici hra ve verzi 1.11 a na počítači ve verzi 1.12. Hotfix 1.11 přinesl opravy menších chyb, lepší optimalizaci a také jeden závažný problém v hlavním úkolu. Jednalo se o chybu, která bránila V zahájit rozhovor s Takemurou v hlavní misi Down on the Street (v překladu jako Staří známí). Konzolisté si tento patch pochvalují a majitelé původní PlayStation 4 konzole hlásí s tímto patchem plynulejší hraní.

Hotfix 1.12 měl na počítačích opravit zranitelnost jejich kódu po napadení hackery. Byl zde ale také opraven problém s přetečením vyrovnávací paměti.

Zásadní patch 1.2

Podle posledního tweetu studia CD projekt Red má vyjít dlouho očekávaný patch 1.2 ve druhé polovině března 2021, což je tedy již za pár dní. Patch bude pro hru velmi významný a má opravit řadu důležitých chyb.

Hra po tomto updatu sice stále nebude vypadat jako by běžela na vysoce výkonném PC či konzoli nové generace, ale bude tomuto zážitku už blíže, než jak je tomu nyní.

„Náš cíl pro Patch 1.2 jde nad rámec kterékoli z našich předchozích aktualizací,“ uvedli na Tweetu. „Pracovali jsme na mnoha celkových vylepšeních a opravách kvality…”

Patch 1.1 hlavně přinesl některá vylepšení stability výkonu a využití paměti. Patch 1.2 by měl na konzolích hru ale i zkrášlit.

Jak to jede zatím na PC ve verzi 1.12

Na nedávném Pařanském streamu jsem se pokusil otestovat tuto hru na silnějším počítačovém železe s grafickou kartou nVidia RTX 2070. Zajímalo mě, jak se Cyberpunk 2070 na počítači liší oproti konzolím a zda je u něho ray-tracing přínosem.

V první řadě musím pochválit krásný ostrý obraz díky vysokému rozlišení a také plynulost díky využití DLSS upscalingu, který k tomu využívá umělou inteligenci. Technologie DLSS 2.0 je poháněna jádry Tensor, dedikovanými procesory umělé inteligence grafických karet GeForce RTX. Jde o novou a vylepšenou neuronovou síť se strojovým učením, která zvyšuje snímkovou frekvenci a současně vytváří krásný a ostrý herní obraz.

Speciální typ sítě umělé inteligence, tzv. konvoluční autoencoder, bere aktuální snímek s nízkým rozlišením a poslední snímek s vysokým rozlišením, aby na základě jednotlivých pixelů určil, jak vygenerovat aktuální snímek ve vyšší kvalitě. Tato funkce poskytuje hráčům výkonnostní rezervu pro maximální nastavení ray-tracingu a zvýšení výstupního rozlišení. A ono to opravdu funguje! Při vypnutí této fičury se v rozlišení 4K stane ze hry doslova slideshow. Při zapnutí DLSS hra vypadá nádherně a stejně skvěle i běží.

Druhou pochvalu mířím k samotnému ray-tracingu, tedy technologii, která simuluje fyzikální chování světla a přináší tak renderování ve filmové kvalitě v reálném čase i do těch vizuálně nejnáročnějších her. Vypadá to opravdu úžasně a v mnohých scénách přináší do hry jiskru a kouzlo.

Třetí pochvala míří k živosti města, počtu lidí na ulici a celkovém dojmu. Na výkonném počítači město Night City skutečně žije a je radost se v něm procházet, přes něj jezdit a na mnoha místech se v něm i kochat.

Co se týče chyb a bugů. Na počítači jich je nejméně a jedná se jen o malé drobnosti. Nic co by zkazilo zážitek z hraní. A já si říkám, zda měl CD Projekt Red skutečně zapotřebí vydávat tuto hru pro konzole staré generace. Měl je už nechat odpočívat, zaslouží si to.

Na závěr doporučuji shlédnout záznam z mého testovacího PC streamu, jednalo se o 12. gameplay, byť zde platí pravidlo: co oči nevidí, to srdce nebolí.

Gameplay test na výkonném PC s RTX, verze 1.12:

Na PS5 je zatím hra stále rozbitá, verze 1.11:

Ohodnoť tento článek, nebo ho sdílej: