Když 28. října oznámila japonská elektronická společnost Sony svoje aktuální kvartální výsledky hospodaření, jasným lídrem byla divize videoher této firmy, která vyrábí řadu konzolí PlayStation. Kdyby to byl normální rok, výnosy by pravděpodobně klesly, protože současný model Sony – PlayStation 4 – končí svou životnost.

Pandemie oživila umírající konzole?

Ale v roce, který byl poznamenán výpadky a prací z domova, tržby z her místo toho meziročně vzrostly o 11,5 % (a provozní zisky o 61 %), protože domácí spotřebitelé sáhli po svých kontrolorech. Sony není samo. Microsoft, jeho herní úhlavní rival, zveřejnil své vlastní výsledky o den dříve. Jeho konzole Xbox One je podobně stará, ale tržby vzrostly o 30 % (viz graf).

Většina prognostiků očekávala, že COVID-19 podpoří podnikání v oblasti videoher. Pandemie dala prostor jiným formám domácí zábavy, od deskových her přes videostreaming až po knihy. Rozsah nárůstu však pozorovatele průmyslu překvapil. Tom Wijman ze společnosti Newzoo, analytické firmy v oboru herního průmyslu, říká, že když začala pandemie, jeho společnost předpovídala na základě svých stávajících předpovědí nárůst příjmů z průmyslu o přibližně 2 miliardy $. Nejnovější údaje podle něj naznačují, že skutečná hodnota byla až 17 miliard $. Newzoo nyní počítá s tím, že tržby v tomto roce dosáhnou 175 miliard $, což je nárůst o 20 %. I pro odvětví, které rostlo ročně o 9 %, byl rok 2020 rokem barnstormingu.

Čekání na svůj nový PlayStation 5 si můžeš zkrátit na livestreamu s Rudou:

Ohodnoť tento článek, nebo ho sdílej: