Pandemie oživila umírající konzole?
Ale v roce, který byl poznamenán výpadky a prací z domova, tržby z her místo toho meziročně vzrostly o 11,5 % (a provozní zisky o 61 %), protože domácí spotřebitelé sáhli po svých kontrolorech. Sony není samo. Microsoft, jeho herní úhlavní rival, zveřejnil své vlastní výsledky o den dříve. Jeho konzole Xbox One je podobně stará, ale tržby vzrostly o 30 % (viz graf).
Většina prognostiků očekávala, že COVID-19 podpoří podnikání v oblasti videoher. Pandemie dala prostor jiným formám domácí zábavy, od deskových her přes videostreaming až po knihy. Rozsah nárůstu však pozorovatele průmyslu překvapil. Tom Wijman ze společnosti Newzoo, analytické firmy v oboru herního průmyslu, říká, že když začala pandemie, jeho společnost předpovídala na základě svých stávajících předpovědí nárůst příjmů z průmyslu o přibližně 2 miliardy $. Nejnovější údaje podle něj naznačují, že skutečná hodnota byla až 17 miliard $. Newzoo nyní počítá s tím, že tržby v tomto roce dosáhnou 175 miliard $, což je nárůst o 20 %. I pro odvětví, které rostlo ročně o 9 %, byl rok 2020 rokem barnstormingu.
Livestream záznamy
Stroj času – Retro gameplay
Pařanské pořady o hrách
Hry ve virtuální realitě
Indie pecky a salónek
Pařanské jízdy a závody
Mulťák online střílečky
Lov, survival, battle royale
České Let’s Play seriály
Dlouhé maraton streamy
Pařanské srovnávačky
Pařanské studio a hosté




