Když jsem skoro před rokem psal první recenzi pro tento web, diablovku ze světa Warhammeru Inquisitor – Martyr, netušil jsem, že to zdaleka nebude poslední RPG z tohoto světa, které se mi dostane do ruky. Zatímto Martyr jsem ale hrál na PS4 s gamepadem v ruce, tady to bylo pro změnu na PC a stačila mi myš. Ano, Warhammer: Chaosbane vyšel i pro konzoli PS4 a XONE, ale já jsem si to chtěl zahrát na PC, už z důvodu nostalgie prvních dvou dílů Diabla. A proč ho hned v úvodu zmiňuji? Protože více než cokoli jiného, je tato hra Diablu podobá a naopak nejenom vizuálem s Martyrem na hony vzdálená. Zatímco za Martyrem stálo maďarské studio Neocore Games, zde si to pro změnu střihli Francouzi z Eko Software. A umí to lépe? Ano i ne, ale to ti teď podrobně rozepíši v této recenzi.

V první řadě musím konstatovat, že grafika jakoby vypadla z třetího Diabla, je skoro identická. Ono ale i ovládání a herní mechaniky jsou tomu dost podobný a tak inspirace slavným Diablem je tu nezpochybnitelná. A vadí to? Já si myslím, že ne. Proč vymýšlet složitě něco, když se může sáhnout po něčem, co léta funguje a hráči jsou tak jako doma. A ono to funguje, ta hratelnost tam je, ale…

Poprvé když jsem tuto hru hrál (viz mé video ze streamu na konci recenze), tak jsem měl nastavenou jen normální obtížnost a bylo to takové moc lehké a nezáživné. V podstatě jsem se totiž na hru ani nemusel nikterak soustředit a nepřátelé mi stejně k zemi padali. Proto ti to doporučuji hrát až na té obtížnosti těžké, stane se to už nějakou výzvou a hratelnost hry se zlepší.

Začneme ale hezky popořadě, tedy s výběrem postavy. Na výběr je z čtveřice hrdinů, kdy každá má své unikátní vlastnosti a schopnosti. Paladin, mág, trpaslík a lučišník. Každá z těch postav je určitě zajímavá a láká tak hráče je vyzkoušet všechny. Pěkné jsou i jejich rozdílné pohyby a jednotlivé útoky. Oceňuji i možnost hrát tuto hru v gaučové kooperaci s kamarádem. No a samozřejmě je tu i příběh, který tuto hru ozvláštňuje, dává na vědomí, že to přeci není Diablo, ale tady jsme ve světě Warhammeru! Jsou tu i fenomenální bossfighty, bohužel jsou ale jenom čtyři a tím výčet kladů v této hře také končí.

Nízký rozpočet je z této hry patrný a všeho je oproti Diablu méně. Ničit prostředí tu sice můžeš, ale opravdu jen něco. Prostředí je hodně opakující a málokdy tě něco originálního překvapí. Loot sice padá, ale skoro vždy to není nic unikátního, aby jsi z něho měl ohromnou radost. Příběh jak jsem psal, tu sice je, ale není nijak jedinečný a v podstatě tě ani moc zajímat nebude. Česká lokalizace tu navíc ani není a pokud neumíš anglicky, tak tě děj nebude zajímat, i kdyby tě zajímat chtěl. Navštívíš v rámci příběhu sice čtyři různorodé lokace, kde budeš čelit stoupencům bohů Chaosu, ale celé je to moc krátké, když kampaň dohraješ za 10 až 15 hodin. Je smutné, že to nejlepší na této hře je asi až její konec, ke kterému vede trošku krátká a nudnější cesta. Hru trápí i drobné bugy, které díky pravidelným hotfixům už naštěstí nejsou v takovém stádiu, jako když čerstvě vyšla. No a posledním problémem je cena, která je stále v mnohých shopech přepálená.

Pusť si můj testovací gameplay:

• zajímavé charaktery a jejich schopnosti

• lokální kooperace

• svět Warhammeru

• hratelnost a herní mechaniky z Diabla

• fenomenální bossfighty

• repetitivnost

• kratší herní doba

• neoriginální příběh

• absence českých titulků

• vyšší cena

Pokud dlouze přešlapuješ a jsi v očekávání nového plnohodnotného Diabla 4, které se ne a ne dostavit, možná tě tato hra potěší. Není sice moc dlouhá, ale ta hratelnost a podobnost s Diablem tam je a několik plánovaných DLC ji ještě drobet rozšíří. Přiznám se, že celkově jsem se u ní bavil více, než u Martyru z minulého roku. Komu dalšímu bych ji tedy ještě doporučil? Tak určitě skalním fanouškům světa Warhammeru, aby si tím rozšířili své zážitky. A pokud nejsi ani jedno? Tak počkej na výraznou slevu a potom si ji zahraj doma na gauči s kamarádem, možná že budeš příjemně překvapen.

PC (Steam)

%