Jako ctižádostivý kapitán jsi najat, abys eskortoval Exetera na jeho cestě k Indickému oceánu. Během cesty vás ale přepadli nepřátelé a v zápalu boje v mlžném počasí ztrácíš svého spojence z dohledu. Loď se bohužel potápí a ztroskotáváš na malém atolu obklopeném kroužícími žraloky.

Uvízl jsi v novém a nebezpečném světě, inspirovaném Indickým oceánem. Nemáš co ztratit, můžeš jen získat. Nezbývá, než použít a zapojit svůj důvtip a odhodlání, aby sis tento pekelný ráj přizpůsobil k pohledu svému. Vytažen z vody ostatními přeživšími je teď jen na Tobě, aby ses chopil vesel, napnul plachty a nejen zůstal na živu, ale také se dostal do Saint-Anne. Což je známé pirátské doupě a původní cíl Exetera.

Od této chvíle je už jen na Tobě, aby sis určil svůj osud. Čeká Tě spousta vyhrožování, přepadání a drancování – vše, ve jménu pirátství. Zvládneš to? Staneš se metlou moří, králem mezi kapitány a nebo nakrmíš žraloky hned na začátku své kariéry? Na tyto otázky ti odpoví jen čas. Indický oceán tě už ale očekává. Tvoje dobrodružství začíná.

Takhle nějak vypadá úvod této nové hry, na které se dělalo dlouhé roky. Pro mne samotného je prozatím těžké udělat nějakou „hodnotnou“ recenzi, jelikož jsem odehrál zatím jen pár hodin, a mulťák ještě ani nevyzkoušel. Takže spíše napíšu jen pár slov, čeho jsem si prozatím všiml.

Každopádně… takhle nějak vypadala hra před pěti roky, uvedena na  E3 2018.

Otázka je, jestli se hra neměla vydat již v té době a po oněch pět let i s odezvou hráčů vylepšovat atp. Protože, když se na hru podíváme dnes, příliš se vlastně neliší, i když nějaké změny tam samozřejmě jsou. Hra nicméně vypadá tak nějak zastarale. Hra, která je spin-off zaměřený hlavně na lodě, by toho měla přinést mnohem více, než Assassin. Momentálně to ale vypadá jako právě onen Assassin, ale bez Assassina.

Lodě se pohybují tak nějak podivně, vítr, který měl hrát velkou roli, tak ji nehraje. Questy zatím také nějak nenadchnou. Ulov tohle zvíře, najdi tuhle věc, přines jinou, potop tamtu loď, ulov tohle zvíře… Jasně, ono asi není lehké v omezeném prostředí vymyslet nějaký super úkol…ale stejně. Takhle to moc zábavné není. Na Ubisoft teda vůbec ne. Už jen proto, že na to měli tolik let času.

Je i patrné, že vývojáři úplně nevěděli, jestli se zaměřit jen na moře a nebo i na pozemní hraní. Ve výsledku se tedy nakonec můžeme projít i po souši, v přístavech, ostrůvcích či základnách. Nicméně jen proto, že navštívíš pár obchodníků, či doručíš nějaké zboží… a rychle zase dál.

Možná to vypadá, jako bych hru hanil, či nedoporučoval – ale tak to není. Jen jsem asi od ní očekával něco více. Loď přepadnu, rozstřílím a Ypsilonem (gamepad) posbírám suroviny a cennosti. Žádné nalodění, souboje kord na kord. Vždyť tohle měli už i Assassini pře léty. Pokud potřebuješ nakácet pár stromů a nebo něco podobného, přistaneš u objektu a spustí se minihra, kde se musíš trefit do zelené zóny. Opravdu je toto nápad hodný Ubisoftu?

Znovu opakuji, hrát se to dá, ale… Za cenu „čtyřáčkové“ hry jsem čekal mnohem více. A když už ne více, tak alespoň to co je, tak aby bylo dotaženo k dokonalosti. A nebo jsem jen rozmlsaný vším možným. Nicméně vím, že Ubisoft udělal úžasné hry, u kterých jsem strávil stovky hodin a nádherně se bavil.

Hře nepomáhá ani zastaralá grafika, nepřehledné nabídky a technický stav. Příběh i herní náplň je taková bez ducha, zjednodušená a hodně šablonovitá, jako kdyby to generovala umělá inteligence. Kladem je tak jen pocit z plavby, námořní souboje a možnost kooperace.

Nicméně tato hra vyšla dnes a tak věřím a doufám, že se časem zlepší, že se vyslyší všechny případné stížnosti a že se z pirátů stane ta hra, které slovo čtyřáčková by hrdě slušelo.

Skull and Bones od Ubisoftu vyšel 16.2. 2024 a zahrát si ji můžeš na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Na první Rudův gameplay se můžeš podívat zde:

Klady

  • atmosféra a plavba
  • zábavné bitvy
  • možnost kooperace

Zápory

  • slabší vizuální stránka
  • hodně „grindování“
  • málo muziky za hodně peněz

Skull and Bones má zábavné a svižné souboje i pěkný pocit z plavby. Bohužel vše ostatní je spíše zklamáním. Následující aktualizace možná něco z toho vylepší, ale moc v to nedoufám.

Recenzovaná verze:

PC

%

Pařanovo hodnocení

Reaguj na tento příspěvek a zapoj se do diskuze na Facebooku:

Ohodnoť tento článek, nebo ho sdílej: