Italské studio Milestone se po dvou letech vrátilo s třetím pokračováním poměrně úspěšné, byť ne moc dobře hodnocené motorkářské závodní série Ride. Jsou dva roky vývoje opravdu znát? Zlepšilo si studio svoji pověst?

Hned z kraje musím pochválit, že hra obsahuje hodně režimů. Můžeš jezdit povedenou kariéru, která tě nutí se neustále zlepšovat, vyzkoušet si všechny jezdecké třídy a stát se skutečně skvělým závodníkem. Dobré jsou ale i jednorázové závody s počítačem řízenými protivníky nebo závod na čas. Ve hře tě čeká obrovské množství motorek, údajně jich má být 230 a projet s nimi můžeš 30 různých tratí. První dostupné motorky jsou např. Honda NR750, Praëm S1000RR nebo Ducati Supersport S.

I když hra působí na první dojem arkádově, opak je pravdou a svědčí o tom nejen velké množství nastavení a úpravy motorek, ale i jízdní model, který je opravdu těžký a bude vyhovovat zkušeným závodním hráčům. Tím já ale nejsem a i přesto, že jsem si nastavil automatické řazení, ABS, veškeré asistence a co nejmenší obtížnost umělé inteligence, stále jsem měl co dělat, abych nějaký závod vůbec na medaili dojel. V běžném multiplayeru jsou tyto úlevy ve FREE režimu povoleny a závodit tak můžeš s fyzikou Normal, Pro a nebo Assisted, kdy je závod zcela namíchán s různě zkušených hráčů.

Samozřejmě lze jet multiplayerový závod, kdy všichni mají nastavenou obtížnost na Pro, ale to doporučuji volit až po dokonalém natrénovaní kampaně, plném seznámení s fyzikou motorky a dobrém zapamatování dané trati. Samotný pocit z jízdy je v této hře skvělý a skutečně jsem si připadal, že sedím na opravdové závodní motorce. S multiplayerem jsem problém taktéž neměl a připojení k ostatním hráčům probíhalo hladce. Škoda jen, že hra nepodporuje hru dvou hráčů na rozdělené obrazovce, mohla to být skvělá gaučová zábava.

Grafické zpracování

Grafika hry je hodně zajímavá, je totiž taková nevyvážená. Hru jsem testoval na nevýkonnější konzoli současnosti Xbox One X a první okružní závod Laguna Seca, kdy se jezdilo kolem stadionu v Americe, zrovna nepůsobil moc přitažlivě. Z části je to dáno tím, že se i v realitě jedná o ne moc vizuálně atraktivní terén (když je všude kolem jen písek a poušť), ale i přesto si myslím, že si grafici mohli dát s touto lokací více záležet. Ono hodně tratí je ve hře takových neslaných – nemastných. Najdou se ale i světlé výjimky, které působí, že se snad jedná o úplně jinou hru. Velice krásná a zajímavá je například trať na britském ostrově Isle of Man a potom je povedený i americký The Snake, kdy jezdíš při západu slunce a projíždíš poměrně dlouhým tunelem.

Úplně nejkrásnější tratí je ale bezesporu italská Garda Lake, která je skutečnou lahůdkou, neboť jezdíš na poměrně dost široké silnici mezi skálami s nádhernými vodopády, množstvím zeleně a s tunely ve skalách, které v závodních hrách miluji. Velice pěkně je také zpracované počasí, zejména déšť, který je opravdu realistický a kapičky vody stékající po přilbě, nebo louže na silnici či sluneční odrazy od vozovky a vyježděné čáry od pneumatik. To prostě působí fantasticky! Vývojáře musím pochválit i za to, že se jim podařilo optimalizovat hru tak, že na konzolích PlayStation 4 Pro a Xbox One X můžeš jezdit jak v nativním 4K, tak i při snímkové frekvenci 60 fps – volba je jenom na tobě a je to opravdu znát. Tvůrci sáhli po Unreal Engine 4 a myslím, že udělali dobře. Jen je škoda, jak jsem již na začátku zmínil, té nevyváženosti.

Pusť si můj 2,5 hodinový gameplay:

• povedená motivující kampaň
  • vizuál některých lokací a jejich rozmanitost
  • počasí, zejména déšť
  • celkové množství motorek
  • skvělý pocit z jízdy

• nevyvážená grafika
  • vysoká obtížnost
  • absence rozdělené obrazovky

Závěrem bych řekl, že se jedná o dosud nejlepší díl z této série. Oceňuji povedenou kampaň, množství motorek, některé zajímavé lokace a zábavný pocit z jízdy. Škoda jen té vysoké obtížnosti a nevyvážené grafiky. Pokud jsi ale fanda do motorek, tak ti tuto hru zcela jistě doporučuji a myslím, že z ní nebudeš zklamán.

Xbox One X

%