Vítej ve hře, kde na rozdíl od mnoha jiných her na hrdiny, hraje hlavní roli žralok. A to ne ledajaký, ale žralok mstitel.

Pro uvedení do atmosféry hry uvedu několik dat.

Rok 1975. Rekreační město Arnita a Roy Scheider v hlavní roli Spielbergova filmu Čelisti.

Rok 1985. Malá obec na Severní Moravě. V hlavní roli malý kluk sedící u černobílého televizoru Tesla 4252U snažící se naladit “poláky” na obskurní, posvařovanou anténu. Mizerný signál, kvůli kterému není možno sledovat zvuk a obraz současně. A tak je tento nebohý chlapec ochuzen o mnohé dialogy, včetně hlášek svérázného rybáře Quinta: “Předek je příď, zadek je záď, pamatuj si to prcku, jinak tě vyhodím zadkem napřed”.

Rok 2020. Malá obec na Severní Moravě, nyní ale v roli malý žralok, toužící pomstít smrt své matky.

Dovolím ti představit novou hru od studia Tripwire Interactive, americké společnosti, sídlící v mně absolutně neznámém Roswellu, stát Georgia. Studio můžeš znát, pokud jsi fanoušek FPS. Studio začínalo s modifikací hry Unreal Tournament 2004. Vytvořili pro něj KFMod, ze kterého vznikl po několika revizích jejich plnohodnotný titul Killing Floor a posléze i jeho pokračování. Nyní ale přichází se zcela jiným žánrem a to modifikovaným RPG – ShaRkPG. Jedná se o akční RPG, kde je hlavním hrdinou žralok, patřící spolu s rejnoky a chimérotvárními mezi paryby.

Žánr ShaRkPG

Byl jsi, poněkud nešetrně (císařským řezem), vyvržen z mateřského lůna své matky rybářem. Malou útěchou ti může být, že při pokusu o své osvobození jsi Šupinatému Peteovi ukousl ruku. Můžeš nabýt dojmu, že hra je krvavá, morbidní, s explicitním zobrazením násilí. Do jisté míry je to pravda, nicméně má odlehčenou atmosféru a nehraje si na přílišný realismus. Svou náručí tě přivítá v otevřeném světě, tvořeném Mexickým zálivem. Ve hře jsou i močály, delty řek, stoky. Pohyb je doprovázen vtipnými komentáři, což je velice milé zpestření obvykle tichého vodního světa. Na své cestě budeš nacházet vraky lodí, poklady, popkulturní odkazy a dojde i na objev létajícího talíře. V rámci prvků RPG si budeš vylepšovat dovednosti na své základně. I na tomto příkladu lze vidět odlehčené pojetí hry. Po zabití totiž získáš nejen tolik potřebnou energii a zkušenosti (expy), ale i DNA, jejíž vlastnosti jsou odvislé od charakteru oběti. Třeba aligátorská prodlouží tvou schopnost pobytu na čerstvém vzduchu při lovu topinek na pláži.

Hratelnost na 1. místě

​Hra se časem stane repetitivní, což je daň za její sandboxový charakter. Samotný příběh je lehce upozaděn. Pochopitelně, ze začátku je zde pro tebe výzvou ulovit obyčejnou štiku, ale časem se situace změní a začne ta pravá zábava: neopatrní plavci, odrážení útoků rybářů a souboje s bossy. Samotný soubojový systém je vcelku jednoduchý (což osobně považuji spíše za pozitivum).

Místy si všimneš i nedokonalostí v grafice a glitchů. Což ale u hry, která není primárně prezentována jako AAA titul, tolik nevadí. Důležitá je hratelnost, zábava a několikrát jsem se přistihl při tom, že mne baví jen tak lovit malé rybky. Ať už prostým kousáním svých ostrých zubů (zoubků), nebo údery ploutví.

Proč lidi nejdříve obkroužíš? Nechceš je jíst s výkaly!

Vítaným zpestřením hry je černý humor a nejeden hráč by uvítal možnost multiplayeru, který ale ve hře není přítomen. Dovedu si představit i splitscreen, třeba ve stylu špičkování Legolase a Gimliho při obraně Helmova žlebu (soutěž o vyšší score).

Pusť si Rudovo gameplay:

• netradiční námět
  • RPG prvky