Journey to Savage Planet je nová FPS (First Person) adventúra od štúdia Typhoon Studios, ktorá koncom januára tohto roku vyšla na platformy Xbox One, PlayStation 4 a PC (Epic Games Store). Poteší svojou veľkosťou, je presne 5,62 GB “veľká”, takže ju zmestíte prakticky všade.

Hra už od svojich prvých teaserov (upútaviek) vyzerala príliš dobre na to, aby to bola pravda, nepochybne kvôli jasným paralelám s hrou No Man’s Sky. Na rozdiel od svojho predchodcu je táto hra presne to, čo sľúbila, že bude od prvého dňa.

To však neznamená, že hra nemá jasné vplyvy. No Man’s Sky stranou, prvých desať minút ti poskytne hudbu na štýl Crash Bandicootu, Borderlands paletu a humor, robotický príbeh podobný hre Portal, a pomaly nacvičiteľnú FPS štruktúru série Halo.

Ale akonáhle si sa konečne vrhol do sveta hry bez predstavy o tom, čo má prísť, je zrejmé, že Joruney To The Savage Planet si berie to najlepšie zo svojich „predchodcov“, aby vytvorila niečo skutočne nepredvídateľné, neprekonateľné a zreteľné.

Jednoduchý, ale dobre vyvinutý príbeh

Ak vás ukážky zaujali, hra vloží tvojho anonymného hrdinu do 30. rokov 20. storočia. Ako najnovšieho zamestnanca do Kindred Aerospace – „4. najlepšia medzihviezdna prieskumná spoločnosť“, ktorú vedie nezmyselný Martin Tweed – sa ocitneš na planéte AR-Y 26 bez vybavenia alebo nejakého plánu.

Tvojou úlohou je skontrolovať, či je planéta AR-Y 26 bezpečná pre ľudskú existenciu. Tvoja loď je však rozbitá a bez paliva, takže musíš preskúmať, katalogizovať akékoľvek cudzie flóry a fauny, potom nájsť palivo na syntézu a dostať sa preč. V tvojej kozmickej lodi Javelin je 3D tlačiareň, ktorá vytvára odomknuteľnú (postupne si ju odomykáš) technológiu, ktorú zostavuješ pomocou zberateľných zdrojov, zatiaľ čo teleportér ťa postupne spája do rôznych oblastí sveta.

Všetko sú vzdelávacie zážitky, často ti pomáha tvoj skener a sprievodca AI EKO. Ak zomrieš, si vzkriesení ako klon, aby si mohol začať znova: pomysli si na hru Void Bastardov s trochou väčšou radosťou zo života, ale môžeš pochovať svoje bývalé telo. Prieskum je založený len a len na tebe. Máš rôzne objektívy, ale na dosiahnutie tvojich cieľov nemusítš bezpodmienečne plniť všetky z nich. Ale ak chceš – môžeš, nikto ti v tom nebráni.

Malá, ale výborná hra

Mieru skúsenosti môžeš často získať na základe jej zoznamu achievementov (úspechov) a zároveň si uvedomíš, že „Dokončenie hry za menej ako štyri hodiny“ je jednou z prestížnych výziev Journey To The Savage Planet, pri tom si uvedomíš, prečo je cena hry za veľmi rozumných 29,99 eur. Nie je to však iba hra, ktorú dokončíš za jeden večer, ak si to neželáš. A podľa toho, aká je hra dobrá si to pravdepodobne nebudeš želať, jedine ak by si chcel robiť speedrun.

Rovnako ako tvoji zamestnávatelia v spoločnosti Kindred Aerospace, aj ty sa čoskoro ocitneš v testovaní každého vylepšenia, hádzania a schopnosti preskúmať priestor okolo teba. Od skákajúcich platforiem a rukavíc odolných voči bombám až po uchytenie lúčov a bláznivej návnady má všetko zmysel a funguje okolo akéhokoľvek štýlu hry. Záhady, stopy a chodníky rozhadzujú krajinu.

Po celú dobu sa hra nedrží tvojej ruky, ale nemusí: je to intuitívne a najdôležitejšia zábava, vďaka ktorej je prieskum vzrušujúci a zaujímavý.

Ohromujúca svojím vlastným spôsobom

Graficky povedané, Journey To The Savage Planet nebude získavať prestížne odmeny za grafiku, ale grafika je idiosynkraticky atraktívna a prostredníctvom starostlivo koncipovaných mimozemských stvorení usmerňuje jedinečný umelecký smer. Vykreslovacia vzdialenosť je obzvlášť pôsobivá, hoci vzdialené zvieratá majú zvláštny zvyk klesať na dva snímky za sekundu.

Režim fotografií, ktorý pociťuje neoddeliteľnú súčasť hry tým, že sníma zábery pomocou vzdialeného drona. Rovnako ako moje skúsenosti s Hviezdnymi vojnami Jedi: Fallen Order, aj tu som neustále hľadal zaujímavé miesta, aby som získal čo najlepší uhol a vyfotil čo najlepšiu fotku.

Zberateľský sen

V priebehu niekoľkých minút od prvého stretnutia s roztomilými, krehkými a dôkladne stráviteľnými vtákmi „Pufferbirds“ sa dozvieš tri základné prvky tvojich ciest: uhlík (C), kremík (Si) a hliník (Al), ktoré je možné zbierať od „cudzincov“ alebo zo širšieho okolia. Toto je spolu s mimozemskou zliatinou všetko, čo potrebuješ na vylepšenie svojej technológie, čo následne robí planétu viac explozibilnou.

Okrem toho môžeš jesť oranžové gule, aby si nabral naspäť tvoje zdravie a výdrž (staminu), teleportačné oblasti ti umožňujú rýchle cestovanie po krajine (dar z nebies, pretože neexistuje mapa), zatiaľ čo môžeš skenovať zvieratá, rastliny a ďalšie informácie o svojom okolí. , Aj keď budeš lietať hlavným príbehom Savage Planet, je tu veľa miest, kam sa treba vrátiť.

Dobrý zmysel pre humor

Najprv sa ľahko obávam, že komediálne prvky Journey To The Savage Planet budú občas trápne. Humor Savage Planet som ale nikdy necítil nútený. Najmä Martin Tweed je potešením: kríž medzi Elon Muskom, Cave Johnsonom a Doc Brownom. Reklamy, ktoré sú v hre delia ľudí na dva tábory. Buď sú ľudia, ktorý ich milujú, alebo naopak ľudia, ktorých otravujú. Reklamy sú často krát absúrdne, a to je na nich to najdôležitejšie.

Najlepšie momenty však pochádzajú od tvojho tichého protagonistu, ktorý reaguje na smrť, jej okolie a prvky príbehu s vaudevillskými úrovňami nadmerného pôsobenia. Je to malý detail, ale práve ten dotvára krásu hry. Zahrnutie obratnej facky tiež robí jeden z najuspokojivejších útokov zblízka v modernej pamäti.

Zbytočné zúženie publika

Aj keď je ľahké milovať neúprosnú dystopiu Journey to The Savage Planet, jedna z mála kritík, ktorú mám, je vyspelejší koniec jej humoru. Nie je to tak, že to nie je vtipné – existujú skutočné smiešne nahlas-chvíle – ale vtipy a jazyk nie sú dostatočne pevné na to, aby ich zaraďovali, pretože to nakoniec stojí na úkor povolenia hrať hru mladším hráčom, pretože je ohodnotená ako PEGI 12. To znamená že by ju nemali hrať deti pod dvanásť rokov.

Nie som ani zďaleka obozretný a je ťažké si neužívať komédiu s príchuťou „cucumber shitwater“ a strašne rakovinové účinky AR-Y 26. Tieto inklúzie však sotva budujú svet a ani dobre realizovaný ako kapitalistický, dystopický humor ďalších prvkov vesmíru (reklama „Mini Mall Monkeys“ je zvláštnym zážitkom).

Kooperácia

Hra bohužiaľ nepodporuje cross-platform kooperáciu, ale môžeš si ju zahrať s priateľom na rovnakej platforme. Kooperácia je presne to, čo je aj singleplayer, akurát že si ho môžeš vychutnať s priateľom, a užiť si mnoho zaujímavých chvíľ, Spoločne si pomôcť, oživiť priateľa… Ako sa hovorí – viac hláv viac rozumu. Kooperácia funguje následovne: Hostiteľ si vyberie svoj save (buď nový, alebo rozohraný). Pozve svojho priateľa, ten sa pripojí a môžu spolu hrať. Hostiteľovi sa bude všetok postup pripisovať, takže môže pokračovať v singleplayeri tam, kde skončil v kooperácii. Akurát že priateľovi, ktorý sa pripojil sa neukladá žiaden postup z tejto kooperácie, takže musí v singleplayeri robiť to isté, čo robil s priateľom v kooperácii.

Dobre utratené peniaze

Journey To The Savage Planet za necelých 30 eur je skvelým doplnkom knižnice každého človeka. Aj keď sa jedná o opakovateľnosť, hráči získajú viac, než je hodnota ich peňazí, zo zábavného, ​​exploračného zážitku, ktorý je možné hrať v akomkoľvek tempe.

Je len škoda, že Savage Planet je poslednou hrou Typhoonu ako nezávislého štúdia. Totižto v decembri 2019 sa stalo súčasťou tímu Google Stadia. Avšak vzhľadom na skalný začiatok streamingovej konzoly potrebuje Stadia všetku pomoc, ktorú môže získať v roku 2020. Táto akvizícia by mala byť inšpiráciou.

• zaujímavý grafický štýl
  • veľkosť hry
  • ukludňujúci gameplay
  • skvelé efetky a soundtrack
  • pútavý štýl
  • online Kooperácia
  • prijateľná cena

• robotický hlas je niekedy nezrozumitelný
  • žiadna mapa
  • nie je možné si zmeniť tlačítka
  • humor môže byť niekedy trápny
  • absencia lokálnej kooperácie

Mal som pomerne dobrý zážitok s hrou Journey To The Savage Planet. Vďaka jasným vizuálom plným farieb a charakteru, ktoré ťa až nasávajú, a niektorým vtipným a pútavým štýlompovzbudzujúcim progresiu, Typhoon odviedol solídnu prácu pri svojom prvom výtvore. Skvelý prieskum a boj sú iba čerešničkou na torte, s viac než dostatočným množstvom potrebných na to, aby si sa na nejaký čas vracal.

Xbox One

%