Warhammer 40,000 (též známý jako W40K) je stolní válečná hra s miniaturami nepřátel, zasazená do fiktivního sci-fi vesmíru. Její první edice vyšla již v roce 1987 a momentálně se nachází v edici sedmé. Existuje i její edice Inquisitor, která je založená na principech RPG a máte v ní velkou družinu postav za které hrajete. Hráči potom proti sobě s figurkami bojují podle zvoleného scénáře. Je zde obrovský fiktivní vesmír, který obývá mnoho ras a různých frakcí, včetně lidského Impéria. Proč vám o tom hovořím? Protože je tento svět velice oblíbený oblíbený a vzniklo na této licenci nejenom mnoho literárních děl, ale i počítačových her. Zatímco většina her ze světa Warhammeru jsou strategie, maďarské studio Neocore Games šlo na to trochu jinak. Toto studio se totiž specializuje na akční diablovky, stojí za oběma díly Van Helsing a RPGčka prostě umí. Není tedy divu, že se po získání licence chopili žánru akčního RPG a pojali hru po svém.

Oproti stolní hře zde neovládáte velkou družinu, ale hrajete za samotného inkvizitora, který se vydal na cestu po tajemné kosmické lodi Martyr, aby v jejím nitru našel pradávné tajemství, které může ovlivnit rovnováhu mezi lidmi a Chaosem. Chaosem se ostatně mohou i lidé nakazit a na koho inkvizitoři ukáží že je chaosem nakažen, na toho je  rozsudek smrti uvalen. Takové je pozadí příběhu, kdy si můžete v jednotlivých misí i pročítat z tohoto světa různé legendy, ale také hledat důkazy o zrádcích či pátrat po jednom tajemném inkvizitorovi. Celá loď Martyr je takto propletená mnohými záhady, ale stejně je zde převažující akční prvek, kdy nepřátele co vám zkříží cestu, budete sekat na kaši 🙂

V akční části je hra vlastně Van Helsingu podobná a rukopis jejích vývojářů se zde nezapře. Na výběr máte tři základní postavy, za které můžete hrát: psyker (mága), ženského assassina (vraha) a crusadera (křižáka). Ke každé postavě si můžete, nebo spíše musíte vybrat ještě jedno ze tří speciálních zaměření, a to zda budou při boji útočit z blízka, na dálku či kombinovaně. Tím tak v celku máte devět rozličných postav a bojovat s nimi je vcelku zábavný.

Hrál jsem to na konzoli PlayStation 4 Pro a grafika je zde průměrná. Na rozdíl od Van Helsingu jsou zde ale všechny lokace dost podobné a navíc se tu velice rychle při boji dostavuje stereotyp. Mohlo by to vynahradil alespoň padání zajímavých věcí z nepřátel a radost z objevování nalezených předmětů. Jenže nic takového tady není. Výbavu si můžete vylepšovat až po skončení mise, které jsou zde navíc i bohužel krátké a z nepřátel během mise padá předmětů velice málo. Vývoj postavy je zde možná až moc komplexní a v celkovém pojetí stereotypních misí vlastně i zbytečný. Nuda, nuda a zase nuda, to je asi nejvíce to, co se mi při jejím hraní dralo nejvíce na mysl. Celé mi to přišlo, jako taková nenáročná hra pro casual hráče. Nejvíce ji tedy asi ocení velký fanoušek světa Warhammeru, protože ji dokáže i leccos odpustit.

Pusť si můj testovací gameplay:

• svět Warhammeru 40,000 (pro své fanoušky)
  • akční RPG na konzole (moc jich není)
  • lepší grafická podpora pro XONE X a PS4 Pro (rozlišení 1440p)
  • na DualShocku využití repráčku, světla a dotykové plošky
  • místy zábavný boj

• kamera a dohlednost při ovládání na gamepadu
  • koridorovka, jednotvárnější prostředí a stereotypní grind
  • zbytečně složitý vývoj postavy
  • krátké čtvrthodinové mise
  • absence českých titulků

I když je v této hře vývoj postavy komplexní a možná až příliš složitý, je tato hra vhodná spíše jen pro casual hráče a fandy světa Warhammeru. Trochu mi to působí, jako mobilní hra převedená na veliké systémy. RPG hardcore hráči a fandové Diabla zde budou tedy nejspíše zklamaní. Hru přesto doporučuji, neboť se nejedná o podprůměr, diablovek moc není a při snížené ceně se dá o této hře i uvažovat.

PlayStation 4 Pro

%