Před 16 lety vyšel poslední díl závodní série V-Rally. Nejslavnější a nejúspěšnější byl díl druhý, který kraloval i na tehdejší poslední konzoli od Segy – Dreamcast. Teď je tu konečně díl nový, který byl svěřen zkušenému francouzskému vývojářskému týmu Kylotonn Entertainment vystupující pod zkratkou KT Racing.  Tato série nikdy nesměřovala k reálné simulaci, čehož se drží i čtvrtý díl, ale potěší alespoň s jeho náznaky. O tom, že se jedná převážně o arkádové závodění hovoří již dávný fakt, že první díl této série se v severní americe dokonce prodával pro první PlayStation pod názvem Need for Speed: V-Rally. Hráče potěší, že aktuální čtyřka vychází na více platforem současně, nejen pro konzoli PlayStation 4 a Xbox One, ale koncem září i pro PC a ještě později i Nintendo Switch.

Hru jsem testoval sám a již hned ze začátku jsem si uvědomil, že tady mi ten minimálně druhý spoluhráč hodně chybí. Hra totiž kromě kampaně obsahuje v sekci Quick Game pět herních režimů (Rally, V-Rally Cross, Hillclimb, Buggy a Extreme-Khana) a některé mapy v nich jsou bez počítačových oponentů, jedná se totiž o testovací jízdy. Co je na tom skvělé je ale fakt, že všechny tyto režimy včetně těch testovacích, lze hrát ve split-screenu se svým kamarádem na jedné obrazovce. V některých režimech je aplikovaná i destrukce vozidla. Hra podporuje i online multiplayer až pro 8 hráčů. Je zde i V-Rally Mode, což je režim kariéry, ve kterém přijímáš kontrakty a najímáš i lidi – specialisty, kteří ti dělají výzkum, díky jemuž si potom vylepšíš součástky do auta. Za všechno zde musíš platit, ale závodíš samozřejmě za peníze, které poté můžeš s chutí utrácet a pořídit si tak třeba nové auto. Můžeš si vybrat z 11 lokací – prostředí, které představují různé státy naší zeměkoule, ale některé jsou dostupné jen pro určitý režim. Máš tu např. USA, Kanadu, Čínu, Rumunsko, Jižní Afriku apod. Dále si potom volíš délku tratě (od 3 do 16 km) a přednastavené počasí s danou hodinou např. déšť v 8 hodin ráno.

Možnosti nastavení obtížnosti jsou v této hře dvojí: nastavení jízdného modelu zapnutím či vypnutím ABS, TCS, spojky či převodovky (automatická, nebo manuální) a pokud hrajete proti počítačovým závodníkům i jejich obtížnosti tzv. Al Level, který se zde nastavuje v procentech a zcela plynule od 0 (Easy) až po 100% (Hard). I přes vypnuté asistence a nastavení nejtěžší obtížnosti je zde ale pořád cítit arkáda.

Vozidel je tu poměrně dost a potěší i přítomnost české Škody Fabia R5 či auta Mr. Beana Mini Cooper S. Grafika je docela pěkná, realistická a to zejména při západu slunce v dešti, kdy jsou na vozovce vidět louže a stékání vody po kapotě.

Hru jsem si užil a nejvíc mě bavila ultrarychlá jízda elektrických speciálů do kopce a závody čtyřkolek.

Pusť si můj tříhodinový testovací gameplay:

• místy moc hezká grafika
  • zábavné závody čtyřkolek a jízda do/z kopce
  • split-screen bez omezení
  • kariérní režim

• ne všechny lokace jsou tak pěkné
  • chybí manuální volba času a počasí
  • absence realismu v destrukčním modelu a jízdě

V-Rally 4 není nejlepší rally hrou, ani si na to nehraje. Ne všechny režimy jsou zábavné, ale některé potěší. Celkově si myslím, že tě hra nezklame, ale počítej s tím, že je to hlavně arkáda se simulací simulace.

PlayStation 4 Pro

%