PS4 exkluzivní VR týmová střílečka Firewall: Zero Hour je satisfakcí za nepovedený Team Bravo, protože Firewall ho ve všech směrech překonává. Máš tu spoustu zbraní, absolutní volnost pohybu, velké a různorodé mapy (je jich celkem 12) a hodně živých hráčů (hraje se 4 na 4). Princip hry je jednoduchý, čtyři hráči na jedné straně jsou obránci a další čtyři útočníci. Obránci se snaží ochránit notebook, jenž skrývá cenná data, která se nesmí dostat do rukou druhého týmu. K ochraně jim slouží nejenom bohatý bojový arzenál, zásoby munice a lékárničky, ale také firewall, což je jakási rušička znemožňující útočníkům okamžité zjištění polohy počítače na mapě. Teprve až po zneškodnění firewallu je možné počítač bezpečně najít. Útočníci mající na levém zápěstí GPS, zneškodňují firewally, bojují s obránci a snaží se dostat k onomu počítači, ze kterého posléze získají data. Vše je v přísně daném časovém limitu a pokud to útočníci nestihnou, mají smůlu a obránci vítězí. Jestliže jsou ale do té doby všichni obránci zabiti, vítězí útočníci. Stejně tak můžou zvítězit předčasně obránci, pokud útočníky zneškodní.

Hra má zajímavý systém levelování, kdy za každou splněnou aktivitu získáte zkušenost, a to nejen za zabití či vyhranou hru a na základě získaných zkušeností si hráč zvyšuje svou úroveň a postupně se mu odemykají nové možnosti hry, což můžou být nové zbraně, jejich vylepšení, ale také nové hratelné postavy – specialisté. Ano ve hře je celkem 12 postav různých národností, za které můžete hrát. Každá je svým způsobem specifická a má nějakou unikátní vlastnost např. unese a má tedy při sobě víc nábojů. Zajímavá je i týmová podpora, kdy si na dané postavě můžeš nebo spíše musíš vybrat ze tří tříd: Assault – přepadové komando, CQB – průzkumné komando (boj na krátkou vzdálenost) nebo Support – podpůrné komando. Každý z nich něco umí a např. třetí zmiňovaný může ostatním spoluhráčům házet náboje. Je to tedy něco podobného, jako znáš v sérii Battlefield. Pokud je někdo z tvého týmu zraněn, vidíš ho a můžeš ho ještě stihnout zachránit – vyléčit. Hráč totiž ihned nezemře, ale jde do podřepu a nepřátelská strana ho musí ještě tzv. dodělat. Pokud to protistrana nestihne a někdo umírajícího spoluhráče oživí, tak tento hráč pokračuje standardně ve hře. Pokud naopak zemře, nic tak hrozného se neděje, protože celé dění může alespoň sledovat, přepínat si kamery a pomocí mikrofonu přes VR headset s ostatními hráči ze své skupiny i komunikovat a sdělovat jim klíčové informace. Může být pro ně tedy dobrou nápovědou, kam mají jít a kde si mají dávat pozor.

Defaultně při spuštění je hra nastavena na skokové otáčení a na okrajové ztmavování pohledu při pohybu. Důvod je ten, že se tak z toho citlivým jedincům nebude dělat špatně. Pokud na kinetózu ale již netrpíte (časem se na ni dá zvyknout), doporučuji tyto nastavení vypnout a užít si tak hru s absolutní volností a rozhledem. Hra dokonce podporuje i Aim Controller, se kterým je hraní ještě o něco lepší zážitek. Vyžadován ale není a i na klasickém DualShock 4 ovladači se hraje dobře.

Ve hře je zatím jen jeden herní režim, a to překonat firewally a dostat se k datům v počítači. Vývojáři se ale dušují, že časem přidají další. Kromě online multiplayeru, který se nazývá Contracts, máte i možnost singleplayeru tzv. Training, kde hrajete sami proti počítačem ovládaným protihráčům a jak už název napovídá, jedná se spíše jen o trénink pro multiplayer. Kromě výše uvedeného je zde ještě možnost velice krátkého tutoriálu určeného pro úplné nováčky.

Pusť si můj dvouhodinový testovací gameplay:

• zábavný herní režim
  • volnost pohybu
  • hodně zbraní, odemykání, levelování
  • podpora Aim Controller ovladače
  • týmová podpora a komunikace

• zatím pouze jeden režim
  • občasné čekání na hráče

Celkově jsem se hrou velmi spokojen, nicméně bych ocenil více režimů a také zamrzí občasné dlouhé čekání, než se všech 8 hráčů připojí do hry. I tak ale jásám, protože tohle je konečně parádní multiplayerová PSVR záležitost!

Pokud se chceš dozvědět o této hře více, zejména to, zda by tě opravdu bavila, podívej se na můj dvouhodinový gameplay otvírák, kde jsem ji s diváky podrobně prozkoumal.

PlayStation 4 Pro / PlayStation VR

%