Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je sice mezi hráči velmi rozporuplné, ale u nás v redakci k němu máme o něco vřelejší vztah. Bereme ho jako příjemnou atmosférickou adventuru se zábavným soubojovým systémem a chytlavým příběhem – byť je pravda, že chyb a kompromisů je v něm víc, než bychom chtěli. Teď ale vychází najevo, že samotní tvůrci si byli těchto limitů dobře vědomi a podle jejich vlastních slov hra vůbec neměla nést slavné jméno svého předchůdce.

Dan Pinchbeck, spoluzakladatel The Chinese Room a hlavní scénárista Bloodlines 2, v podcastu The Goth Boss (přes PCGamesN) popsal, že když studio projekt převzalo po Hardsuit Labs, okamžitě v něm panovalo přesvědčení, že „tohle nemůže být Bloodlines 2“. Podle něj nebyl dostatek času ani peněz na to, aby vzniklo plnohodnotné pokračování kultovního RPG z roku 2004.

„Seděli jsme na schůzkách a přemýšleli, jak přesvědčit Paradox, aby se ten název nepoužil,“ říká Pinchbeck. „Nebyly na to podmínky.“ Krátce poté studio opustil.

Pinchbeck rovněž přiznal, že vývojáři věděli, že nedokážou vytvořit ani rozsáhlé RPG typu Skyrim, ani hluboké pokračování prvních Bloodlines. „Ale můžeme udělat Dishonored,“ dodává – a podobnost se stealth-akčním stylem Arkane je ve výsledné hře opravdu znát. Bloodlines 2 nabízí malý otevřený svět, silné filmové dialogy, ale výrazně méně komplexních interakcí a vedlejších úkolů.

Podle Pinchbecka by jiné jméno možná nezachránilo celkové přijetí, ale odstranilo by obrovská očekávání, která nakonec hru provázela. Bez titulu „Bloodlines 2“ by šlo spíše o průměrnou, avšak stylovou akční adventuru pro fanoušky světa World of Darkness – tedy víceméně to, čím hra reálně je.

Reaguj na tento příspěvek a zapoj se do diskuze na Facebooku:

Ohodnoť tento článek, nebo ho sdílej: